.Hari Ini.


Monday, November 14, 2011

.Sahabat.

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


Daripada Abdullah bin Amr r.a., Nabi s.a.w. bersabda yang bermaksud : “Sahabat yang terbaik di sisi Allah adalah sahabat yang paling banyak berbuat baik kepada sahabatnya.” (Riwayat Ahmad dan al-Tirmizi)
 
Dia adalah yang Allah beri kepadaku,
Walau yang mencarinya adalah aku,
Maka dia adalah hadiah,
Mustahil sekadar dilempar begitu.

Biarlah dia berbicara hanya sedikit,
Biarlah dia berjauhan,
Biarlah kadangkala ada salah sangkaan,
Biarlah ada waktu dia melukakan.

Kerana dia adalah sahabat,
Maka aku tidak pernah menghiraukan.

Mengira bahagia-bahagia yang wujud bila dia ada di sisi,
Itu sahaja sudah melebihi dunia dan segala isi.

Kalau dia tiba-tiba menyimpang,
Aku adalah yang akan menghulurkan tangan dan tidak berjauhan,
Kalau aku adalah yang tersungkur,
Aku akan segera bangkit agar dia tidak ku susahkan.

Sebab dia adalah sahabat,
Dan aku tahu sahabatku adalah manusia,
Maka aku hormati kekurangan yang ada,
Dan aku besar-besarkan kelebihannya.

Hanya iman yang mampu melestari hubungan ini,
Mengekstensi hingga ke syurga nanti.

Kerana dia adalah sahabat,
Mustahil aku mahu berada di syurga tanpa dia di sisi.

~ Hilal Asyraf ~




在蜿蜒曲折的道路,真主希望伸直步骤。

蒂卡降低天倒下!愿上帝加强你的信心。

蒂卡麻烦前进!愿上帝坚固你。

蒂卡打,希望上帝倒你出焦躁不安的心,和平。 

.神啊, 坚持的人谁爱你,爱我.

1 comment:

  1. sahabat mmg susah nk cari tp kawan mudah kita temui....

    jmput ke blog sy http://faizul-osman.blogspot.com/

    thanks...

    ReplyDelete