.Hari Ini.


Thursday, February 16, 2012

.Kembali Kepada Fitrah.

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

يَمْحُو اللَّهُ مَا يَشَاءُ
“Allah menghapuskan apa yang Dia kehendaki..”
(Ar-Ra’d: 39)
"Berangkatlah kamu baik dengan rasa ringan maupun dengan rasa berat, dan berjihadlah dengan harta dan jiwamu di jalan Allah. Yang demikian itulah lebih baik bagimu jika kamu mengetahui."
 

“Ya Allah, perbaikilah agamaku untukku yang mana ia merupakan penjaga perkaraku. Perbaikilah duniaku yang di dalamnya terdapat kehidupanku. Perbaikilah akhiratku untukku yang di dalamnya terdapat tempat kembaliku. Jadikanlah hidupku sebagai tambahan untukku dalam setiap kebaikan, serta jadikanlah matiku sebagai istirehat untukku dari segala keburukan.” (HR Muslim 4897) 
Mendiamkan diri dalam sesi membina diri yang baru, saat ini perlu beruzlah untuk cas iman yang semakin low. Bukan tidak ingin diri yang lama namun diri yang lama tidak cukup kuat maka pembinaan yang baru perlu. Mahu bina yang lebih dekat kepadaNya. Mahu melaksana apa yang sering bermain di bibir => cukup hanya dengan DIA. Memaknakan musim hujan tika ribut matahari ini. Moga pencarian ini dalam redhaNya.  
Tidak pernah diperolehi suatu perbuatan yg lebih melapangkan dada lebih besar pahalanya dari berzikir. Firman Allah S.W.T.: " kerana itu ingatlah kamu kepada-KU , nescaya aku ingat pula kepadamu " (Al-Baqarah : 152)

2 comments:

  1. moga dipermudahkan untuk apa yang diidamkan.
    moga dimudahkan penemuan.
    moga dilancarkan pencarian.

    =)

    ReplyDelete